Mamy dwie możliwości do wyboru: tor kartingowy i tor wyścigowy. Różnią się one długością okrążenia i szerokością nitki toru. Na dużym obiekcie mamy do czynienia z wysoką prędkością. Będziemy zmuszeni dużo mocniej hamować i szybkość w zakrętach będzie znacznie wyższa. Myślę, że głównie interesuje was wybranie się na ten większy obiekt służący do ścigania się na motocyklach. Oczywiście nie ma nic złego w jeździe na torach kartingowych. Jest to nawet niezły sposób na treningi na takich torach i dobrze jest od takiego zacząć. Sprawdzimy, czy nam się spodoba. Beztroska atmosfera i luz panujący na tego typu obiektach pomaga stawiać pierwsze kroki w mniej stresujących warunkach i przy niezłej zabawie. Większość formalności na torze kartingowym wyglądają tak, że płacimy za każdą godzinę jazdy. Ale o tym, kiedy indziej. Na większym odpowiedniku mamy też znacznie więcej do ogarnięcia.
Musimy zapisać się do organizatora, który aktualnie organizuje jazdy na torze. Gdzie zostaniemy przydzieleni do jednej z grup i na nitkę toru wyjedziemy o odpowiedniej godzinie podanej w harmonogramie imprezy. Wcześniej warto poznać zasady, jakie tam panują. Są to proste reguły. Mają służyć bezpieczeństwu uczestników, np: nie zatrzymuj się na torze, nie zawracaj na torze itd. Obowiązkową wiedzą, którą także trzeba nabyć, jest znajomość flag. Flagi służą do komunikowania się z motocyklistami znajdującymi się na torze a organizatorami. Informują one między innymi o zakończeniu sesji, niebezpieczeństwie na następnym zakręcie, defekcie w naszym motocyklu itp.
Koniecznie trzeba pamiętać, że jak wybieramy się na jednodniowy wyjazd, musimy wrócić do domu. Jeśli wybrałeś opcje, jadę na kołach. Musisz pamiętać, że jeżdżąc na torze, w mocnym stopniu zużywamy hamulce, opony, napęd itd. Możliwe, że odkręci Ci się jakaś nakrętka ważna dla bezpieczeństwa. Awaria silnika także przecież wchodzi w grę. Chcę przez to powiedzieć, że motocykl musi być do takiego wyzwania dobrze przygotowany.
O przygotowaniu motocykla w następnym artykule z serii Wiedza około-torowa. Na początku będzie bardziej ogólnie, o pierwszych kroczkach w kierunku sportowej jazdy na motocyklu. W kolejnych mam zamiar bardziej szczegółowo skupić się na poszczególnych elementach tego sportu.
Oczywiście jak masz do mnie jakieś pytanie pisz. klik klik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz